Tillbaka
Land
Tillbaka
Mina fordon
-
Reservdelar till din bil
VW Polo III Hatchback (6N2) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Volkswagen Polo III 6N2 är halvkombimodeller med tre eller fem dörrar som kunde ha upp till 5 passagerare, de här bilarna tillverkades i Europa mellan åren 1999 och 2001. Innan det hade den tredje generationen benämningen 6N1, men då den omdesignades, och bytte ut över 70% av alla komponenter, fick den istället benämningen 6N2. Ett stort sortiment av komponenter till dessa halvkombi-modeller kan du införskaffa i vår webbutik. Kontakta våra specialister så kommer de hjälpa dig välja ut de bästa vindrutetorkarna, tändstiften, bromsklossarna och andra delar till din bil, de hjälper dig även att göra en beställning av delar till Volkswagen Polo III 6N2.
Volkswagen Polo III 6N2 - Tekniska egenskaper
Efter att den omdesignats blev VW Polo II 6N2 halvkombi längre och smalare än sin föregångare. Längden på den uppdaterade bilen var 3743 mm, bredden 1632 mm och höjden 1418 mm. Lastutrymmet och den markfriagången var densamma som på den tidigare modellen, 245-975 liter och 110 mm respektive.
Huvudsakliga modifikationer
Totalt 11 modifikationer av Polo 6N2 halvkombi (1999-2001) tillverkades: 5 diesel och 6 som drevs av bensin. Den mest kraftfulla av dem var 1.6 16V GTI lanserades år 1999.
Bilen utrustades med en 16-ventils motor med 4 cylindrar och en manuell växellåda. Tack vare flerinsprutssystemet och de två kamaxlarna kunde motorn ge en kraft på 125 hästkrafter. Detta hade en positiv effekt på bilens dynamiska egenskaper: bilens maxhastighet ökades till 205 km/h och att tiden för att accelerera till 100 km/h reducerades till 8.7 sekunder. Bilen förbrukade dessutom väldigt lite bränsle, i snitt runt 9.8 liter i stadsmiljö och runt 5.5 liter på motorväg. Motorn var tillräckligt stark för att transportera 490 kg last.
Konfigurationer av Polo III 6N2
Polo 6N2 (1999-2001) halvkombi tillverkades i fyra huvudsakliga nivåer: Basis, Comfortline, Trendline och Highline. En speciell lista med valmöjligheter erbjöds till modifikationen GTI.
Med Comfortline konfigurationen hade bilarna framsäten som kunde justeras i höjd, vilket även styrstången kunde. Baksätena kunde vikas ihop. De eldrivna sidorpseglarna hade värmning och gav utmärkt sikt tack vare att de tog bort den “döda vinkeln”. Tvättstrålarna till vindrutan var också uppvärmda, vilket försäkrade att vindrutan alltid tvättades på ett ordentligt sätt oavsett väderlek utomhus. De eldrivna fönstren där fram hade ett skyddssystem mot skador. Det fanns även krockkuddar till förare och passageraren där fram.
Ett antisladdsystem, självlåsande differentiell, navigeringssystem, luftkonditionering, värmesystem och beklädnad i läder till säten och fälgar i tunn metall kunde beställas för en extra kostnad. Med Highline konfigurationen installerades lågprofilsdäck i storleken 185/55 R14 och GTI modifikationen var märkbar då den hade ännu mer sportiga däck i 195/45 R15 storlek.