Polo 6n1 reservdelar och tillbehör
Delar till Polo 6n1
-
Typ 60 1.4år (Från-till): 07.1995 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 44Effekt [hk] 60Cylinderkapacitet 1390Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 75 1.6år (Från-till): 10.1994 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 55Effekt [hk] 75Cylinderkapacitet 1598Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 64 1.9 Dår (Från-till): 10.1994 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 47Effekt [hk] 64Cylinderkapacitet 1896Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 55 1.3år (Från-till): 10.1994 - 04.1997
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 40Effekt [hk] 55Cylinderkapacitet 1296Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 100 1.4 16Vår (Från-till): 04.1996 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 74Effekt [hk] 100Cylinderkapacitet 1390Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 45 1.0år (Från-till): 10.1994 - 09.1996
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 33Effekt [hk] 45Cylinderkapacitet 1043Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 64 1.9 SDIår (Från-till): 07.1996 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 47Effekt [hk] 64Cylinderkapacitet 1896Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 120 1.6 16V GTIår (Från-till): 09.1998 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 88Effekt [hk] 120Cylinderkapacitet 1598Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 55 1.4år (Från-till): 08.1995 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 40Effekt [hk] 55Cylinderkapacitet 1390Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 60 1.7 SDIår (Från-till): 08.1997 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 44Effekt [hk] 60Cylinderkapacitet 1716Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.7 SDIår (Från-till): 04.1997 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 42Effekt [hk] 57Cylinderkapacitet 1716Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 75 1.6 4motionår (Från-till): 08.1995 - 10.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 55Effekt [hk] 75Cylinderkapacitet 1598Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler VW POLO modeller:
Även för följande Volkswagen modeller:
Viktiga bildelar för Polo 6n1
Polo 6n1 reservdelskatalog
Mest populära däckstorlekar Polo 6n1
Populära reservdelar till Polo 6n1
De mest populära tillbehör till Polo 6n1
VW Polo III Hatchback (6N1) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Volkswagen Polo III 6N1 är halvkombibilar med fem säten som tillverkades mellan åren 1994-1999. För första gången fick denna modell en kaross med fem dörrar utöver den med tre dörrar. Tack vare dess kompakta form är den bränslesnål och har goda tekniska egenskaper, de här bilarna används ofta för stadskörning. Vår webbutik är den bästa platsen att köpa reservdelar till Volkswagen Polo III 6N1 till fyndpris. Vi erbjuder kampanjer, rabatter och möjligheten till gratis frakt och andra sätt att spara pengar.
Volkswagen Polo III 6N1 - Tekniska egenskaper
Bilen hade en kompakt storlek. Dess längd var 3715 mm, bredden - 1655 mm, höjden - 1420 mm. Trots den lilla storleken kunde bagageutrymmet variera mellan 245 och 945 liter. Den markfrigången på 110 mm försäkrade bilens stabilitet på vägen, även vid högre hastigheter.
Huvudsakliga modifikationer
Under åren lanserades 13 modifikationer av Volkswagen Polo 6N1 (1994-1999): 9 bensindrivna och 4 som drevs av dieselmotorer. En av de mest bränsleeffektiva var 1.7 SDi:
Den hade en SDi motor med 4 cylindrar och 8 ventiler med direkt bränsleinsprut som kunde ge 60 hästkrafter och var utrustad med en manuell växellåda med fem växlar, detta fordon kunde accelerera till 157 km/h då dess lastkapacitet var 470 kg. Den stora fördelen med denna modifikation var dess låga bränsleförbränning: bilen behövde ungefär 5.9 liter för att resa 100 km i stadsmiljö, och endast 3.6 liter på motorvägen. När det gäller dess dynamiska egenskaper var diesel 1.7 SDi underlägsen andra modifikationer: att accelerera till 100 km/h tog hela 17.4 sekunder medan det tog 10.5 sekunder för en 1.4 16V och för en 1998 GTI med en motor med 16 ventiler och 120 hästkrafter - endast 9.1 sekunder.
Polo III 6N1 konfigurationer
VW Polo III halvkombi hade inga trimmade versioner med namn, men en stor lista med extra alternativ hjälpte konsumenten att anpassa bilen efter sina behov på bästa möjliga sätt. Bilens standardutrustning inkluderade säten som kunde justeras i höjd, vilket även rattstången kunde, centrallås och servostyrning men även ett låssystem som var fjärrstyrt. Baksätena hade nackstöd och kunde vikas ned. Fönstren var även tintade. Sedan 1998 fick förare och passagerarsätet där fram krockkuddar, man la även till dimljus till standard utbudet av utrustningen.
Luftkonditionering, antiblockeringssystem, säten med värmning och backspeglar, eldrivet takfönster och eldrivna fönster kunde installeras på Polo 6N1 (1994-1999) för ytterligare kostnader. Utöver detta kunde bilens exteriör personifieras med hjälp av GTI, ett paket med olika valmöjligheter - paketet försåg en med delar att installera som en kompakt kofångare, vita blinkers och tintade baklyktor på bilen.
Utöver det stora sortimentet erbjöds en begränsad upplaga av halvkombin till kunderna. Den bästa av dem var Harlekin. Kroppen på denna bil målades i fyra färger på samma gång: grön, gul, blå och röd; en kund som köpte bilen visste inte vilken färgkombination denne skulle få i förväg.