Tillbaka
Land
Tillbaka
Mina fordon
-
Reservdelar till din bil
SUBARU XV I (_GP_) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Bilarna Subaru XV (GP) är crossovers med 5 säten som producerades mellan åren 2011 och 2017. Konceptbilen visades upp vid Shanghai Motor i april år 2011. Produktionsmodellen debuterade ett par månader senare vid International Motor Show Germany. Dessa bilar fick fem stjärnor i Euro NCAP:s tester år 2011. Eftersom vår katalog enbart innehåller högkvalitativa delar från kända tillverkare kan du vara säker på att din bil kommer att fungera länge utan några problem. Vår webbutik har regelbundna kampanjer som gör att du kan köpa reservdelar till Subaru XV (GP) till väldigt fördelaktiga priser.
Subaru XV (GP):s tekniska specifikationer
Subaru XV (GP):s crossovers var 4450 mm långa, 1570 mm höga samt 1780 mm breda. Interiören var tillräckligt rymlig för att ge plats åt en förare och 4 passagerare. Beroende på baksätenas konfiguration kunde bagageutrymmets volym variera mellan 380 och 1270 liter. Markfrigången var 220 mm.
Bägge fjädringarna var oberoende: den främre var av MacPherson-typ och den bakre hade dubbel länkarmsfjädring. Både de främre och bakre hjulen var utrustade med bromsskivor.
Huvudversioner
5 versioner av Subaru XV (GP) producerades totalt under tillverkningsåren. Bland dessa fanns både bensin-, diesel- och hybridversioner. Samtliga hade allhjulsdrift. De kunde vara utrustade med en 5- eller 6-växlad manuell växellåda eller en steglös Lineartronic.
Bensinversionen 2.0i Lineartronic hade balanserade egenskaper. Den var utrustad med en boxermotor med 4 cylindrar, 16 ventiler samt flerpunktsbränsleinsprutning som genererade 150 hästkrafter och ett vridmoment på 196 Nm. Crossovern accelererade till 100 km/h på 10,7 sekunder. Dess topphastighet var 187 km/h. Bränsleförbrukningen var 8,6 liter per 100 km i stadsmiljö, 6,6 liter vid blandad körning samt 5,5 liter på landsväg. Den maximala lastkapaciteten var 585 kg.
Användningen av en kedja för att överföra vridmoment mellan växellådans remskivor gjorde att växellådans effektivitet kunde ökas med 5%. Allhjulsdriftens system var baserat på lamellkopplingen med elektronisk kontroll. I normala förhållanden distribuerades vridmomentets mellan bilens främre och bakre axel med förhållandet 60/40.
XV (GP):s utrustningsnivåer
Crossover-bilarna var tillgängliga i utrustningsnivåerna Comfort, Executive, Luxury, Luxury Plus, Intro, Nagano, Premium, Business Edition med flera.
Utrustningsnivån Luxury Plus hade den mest omfattande utrustningen. Den innehöll bland annat låsningsfria bromsar med bromskraftfördelning och bromsassistans, stabilitets- och antispinnsystem, airbags fram och på sidorna, gardinkrockkuddar fram och bak samt airbags för förarens knän. Framsätena var uppvärmda. Baksätena var utrustade med nackstöd. Ratten var trimmad med läder och var justerbar i höjd och djup. Dessutom var alla crossover-bilar utrustade med klimatkontroll, navigationssystem med multifunktionell färgdisplay, ljudsystem med kontrollknappar monterade på ratten samt en backkamera. Vindrutetorkarbladen och strålkastarna aktiverades automatiskt via signaler från respektive ansvariga sensorer.