Peugeot 406 Coupe reservdelar och tillbehör
Delar till Peugeot 406 Coupe
-
Typ 2.2 HDIår (Från-till): 03.2000 - 12.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 98Effekt [hk] 133Cylinderkapacitet 2179Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 03.1997 - 12.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 97Effekt [hk] 132Cylinderkapacitet 1998Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 3.0 V6 24Vår (Från-till): 03.1997 - 12.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 140Effekt [hk] 190Cylinderkapacitet 2946Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 01.1999 - 10.2000
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 99Effekt [hk] 135Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 3.0 V6år (Från-till): 03.2000 - 12.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 152Effekt [hk] 207Cylinderkapacitet 2946Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 10.2000 - 12.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 100Effekt [hk] 136Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 3.0 24Vår (Från-till): 05.1997 - 06.1999
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 143Effekt [hk] 194Cylinderkapacitet 2946Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 3.0 V6år (Från-till): 03.1999 - 06.2001
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 154Effekt [hk] 210Cylinderkapacitet 2946Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 04.1999 - 09.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 99Effekt [hk] 135Cylinderkapacitet 1998Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler PEUGEOT 406 modeller:
Även för följande Peugeot modeller:
Viktiga bildelar för Peugeot 406 Coupe
Peugeot 406 Coupe reservdelskatalog
Mest populära däckstorlekar Peugeot 406 Coupe
Populära reservdelar till Peugeot 406 Coupe
De mest populära tillbehör till Peugeot 406 Coupe
PEUGEOT 406 Coupe bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Peugeot 406 (8C) bilarna är 4-sitsiga modeller som var i produktion mellan 1997 och 2005. De visades upp första gången vid Paris Motor Show. Designen av bilen utförde av den kända italienska studion Pininfarina. Som ett resultat av deras arbete fick bilen ett attraktivt och dynamiskt yttre. Trots bilens sportiga temperament, var den väldigt bekväm och det är därför som den blev omtyckt. Letar du efter vart du kan köpa reservdelar för Peugeot 406 (8C) billigt? Ta en titt i vår online shop. Här hittar du bromsok och plattor, tändstift och oljefilter, styrstagsslut och kopplingskablar samt andra delar till väldigt låga priser.
Tekniska specifikationer för Peugeot 406 (8C)
Bilen var längre än saloon modellen, men kortare än motsvarande estate. Måtten på den var 4,615 mm på längden, 1,354 mm på höjden samt 1,780 mm på bredden. Markfrigången var 130 mm. Utrymmet i bagaget nådde 390 liter.
Stötdämpningen fram och bak var oberoende. Deras styvhet kunde justeras från förarsätet med hjälp av en knapp. Bromsskivor var installerade på bägge axlarna.
Baksätena var separerade från varandra precis som sätena fram, och de hade samtliga nackstöd. Passagerarutrymmet var väldigt rymligt, dock var det lite besvärligt att komma in till baksätena.
Huvudversioner
Under hela tillverkningsperioden producerades det omkring 10 versioner av Peugeot 406 (8C). Nästan samtliga var bensin versioner, enbart en var diesel. Samtliga var framhjulsdrivna.
2.2 HDI diesel versionen hade imponerade dynamiska egenskaper. Dessutom var den väldigt bränsleeffektiv. Dess 4-cylinders, 16-ventilers motor kunde producera 136 hästkrafter och ett vridmoment på 314 Nm tack vare en turboladdare och kylare. Den 5-växlade manuella växellådan bytte växlar mjukt och kännetecknades av hög respons. Bilen kunde accelerera från 0 till 100 km/h på 10.2 sekunder, och hade en topphastighet av 201 km/h. Samtidigt var bränsleförbrukningen bara 4.9 liter per 100 km på landsväg, 6.4 liter vid blandad körning samt 8.8 liter i stadsmiljö. Lastkapaciteten låg på 450 kg.
Utrustningsnivåer av 406 (8C)
Bortsett från standard utrustningen erbjöds Pack och Griffe paketen till 406 (8C) bilarna.
I pack nivån hade bilen låsningsfria bromsar, airbags fram (sido airbags erbjöds för en extra kostnad), centrallås med fjärrkontroll, klimatanläggning, elektriska fönsterhissar fram och bak samt hydraulisk servostyrning. Fönstrena var tonade. Torkarbladen till vindrutan aktiverades automatisk med hjälp en signal från regnsensorn. Sportsätena hade läderklädsel samt ett svankstöd. Sätena kunde justeras elektriskt. Ett ljudsystem, tripp-dator och röststyrning fanns också som standard.