reservdelar Peugeot 406 Kombi
Bildelar till Peugeot 406 Kombi
-
Typ 2.0 HDI 110år (Från-till): 02.1999 - 04.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 80Effekt [hk] 109Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 10.2000 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 100Effekt [hk] 136Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 16Vår (Från-till): 10.2000 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 85Effekt [hk] 116Cylinderkapacitet 1749Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 HDI 90år (Från-till): 02.1999 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 66Effekt [hk] 90Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.2 HDIår (Från-till): 03.2000 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 98Effekt [hk] 133Cylinderkapacitet 2179Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 16Vår (Från-till): 10.1996 - 10.2000
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 81Effekt [hk] 110Cylinderkapacitet 1761Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 HDi 110år (Från-till): 08.2001 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 79Effekt [hk] 107Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 3.0 V6år (Från-till): 03.2000 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 152Effekt [hk] 207Cylinderkapacitet 2946Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 01.1999 - 10.2000
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 99Effekt [hk] 135Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 TDår (Från-till): 10.1996 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 66Effekt [hk] 90Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.1 TD 12Vår (Från-till): 10.1996 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 80Effekt [hk] 109Cylinderkapacitet 2088Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16Vår (Från-till): 10.1996 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 97Effekt [hk] 132Cylinderkapacitet 1998Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 3.0 24Vår (Från-till): 10.1996 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 140Effekt [hk] 190Cylinderkapacitet 2946Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 Turboår (Från-till): 10.1996 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 108Effekt [hk] 147Cylinderkapacitet 1998Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 BiFuelår (Från-till): 10.2000 - 02.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 85Effekt [hk] 116Cylinderkapacitet 1749Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp Bensin/motorgas (LPG)Bränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 16V HPiår (Från-till): 05.2001 - 10.2004
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 103Effekt [hk] 140Cylinderkapacitet 1997Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler PEUGEOT 406 modeller:
Viktiga bildelar för Peugeot 406 Kombi
Peugeot 406 Kombi reservdelskatalog
Mest populära däckstorlekar Peugeot 406 Kombi
Populära varor för PEUGEOT 406 Break (8E/F)
PEUGEOT 406 Kombi bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Peugeot 406 (8E/F) bilarna är 5-dörrars herrgårdsvagnar som var i produktion mellan 1996-2004 i Europa. De tillhörde en av de mest framgångsrika modellerna för det franska varumärket. Modellen fick sin framgång främst på grund sin rika utrustning, bränsleeffektivitet, stilrena design och priset samt relativt låg bränsleförbrukning jämfört med andra bilar i samma klass. Dessutom var bilarna väldigt pålitliga: om man underhåller dem i tid genom att ersätta förbrukningsartiklarna och eliminerar små defekter kan de här bilarna hålla i många år utan att gå sönder. Du kan köpa högklassiga reservdelar för Peugeot 406 (8E/F) från oss. Kampanjer finns på många komponenter. Kontakta våra specialister för att välja det mest fördelaktiga erbjudandet.
Tekniska specifikationer för Peugeot 406 (8E/F)
Måtten på bilen var 4,725 mm på längden, 1,396 mm på höjden samt 1,765 mm på bredden. Markfrigången ligger på 130 mm. Beroende på positioneringen av baksätena kunde volymen på bagageutrymmet vara mellan 535 och 1,740 liter.
Oberoende stötdämpning fram och bak gav utmärkt styrbarhet av fordonet. Den bakre axeln med en passiv styrningseffekt gjorde det väldigt enkelt att ta kurvor. Samtidigt bibehöll bilen perfekt stabilitet under manövreringen tack vare de främre och bakre stabilisatorerna.
Ventilerade bromsskivor var installerade på den främre axeln, och beroende på version kunde den bakre vara utrustad med skivbromsar eller trumbromsar.
Huvudversioner
Under tillverkningsperioden producerades över 20 versioner av Peugeot 406 (1996‒2004) herrgårdsvagnar. Samtliga av dem var framhjulsdrivna.
2.0-16V HPI bensin versionen visade upp välbalanserade egenskaper. En 4-cylinders, 16-ventilers motor med direkt bränsleinsprutning var installerad i den. Den genererade 143 hästkrafter och ett vridmoment på 192 Nm. Den fick bilen att accelerera från 0 till 100 km/h på 10 sekunder, och hade en topphastighet på 205 km/h. Samtidigt var bränsleförbrukningen relativt måttlig: 7.7 liter per 100 km vid blandad körning, 6.2 liter på landsväg samt 10.4 liter i stadsmiljö. Lastkapaciteten för bilen var på 675 kg.
Utrustningsnivåer av 406 (8E/F)
Peugeot 406 herrgårdsvagnar fanns tillgängliga i ett antal olika utrustningsnivåer: ST, SV, SVE, SL, SR, XR, XT, GT, XS, Familiale med flera.
Bilarna som hade SR nivån var utrustade med airbags fram, på sidorna samt gardiner, låsningsfria bromsar med elektronisk bromskraftfördelning, bromsassistans samt tripp-dator. Ratten gick att justera i två riktningar, och sätena kunde justeras i höjd. Belysningen på instrumentbrädan kunde justeras för att säkerställa god synlighet av informationen på panelen. Torkarbladen startade med hjälp av en regnsensor. En air-conditioner, ljudsystem och röststyrning samt andra alternativ fanns tillgängliga för en extra kostnad.