Tillbaka
Land
Tillbaka
Mina fordon
-
Reservdelar till din bil
CITROËN Jumper I Skåpbil (244) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Citroën Jumper I (244) bilarna är 2- och 3-sits panel vans som producerades mellan 2002 och 2006. Deras debut gick av stapeln under European Road Transport Show i Amsterdam. Mångsidighet var en av de främsta fördelarna för de här bilarna. Det fanns vans i olika varianter med olika hjulbas-längder och takhöjder. En kund kunde välja upp till 20 olika varianter totalt. På vår hemsida kan du beställa reservdelar för Citroën Jumper I (244) till ett fördelaktigt pris. Håll dig uppdaterad med våra kampanjer och missa inte chansen till en bra deal.
Tekniska specifikationer för Citroën Jumper I (244)
Citroën Jumper I (244) vans kunde ha en kort (2850 mm), medium (3200 mm) eller lång (3700 mm) hjulbas. Längden på bilen var 4749 mm, 5099 mm eller 5599 mm. Bredden var 2024 mm. Höjden kunde vara 2150 mm, 2470 mm, 2725 mm eller 2860 mm. Lastutrymmet var upp till14 m3 i en del versioner. Skjutdörrar och en vanlig baklucka med två gångjärn gav tillgång till det. Den främre stötdämpningen var oberoende av MacPherson-typ, den bakre beroende med bladfjädrar. Skivbromsar var installerade på fordonets främre axel och trumbromsar på den bakre. Karossen hade ett bra rostskydd.
Lastutrymmet var avskilt från kupén via ett metallnät. Det hade ett speciellt fönster för att övervaka lasten.
Huvudversioner
Omkring 10 versioner av Citroën Jumper I (244) vans producerades under tillverknings perioden. Dessa inkluderade såväl bensin som diesel versioner samt en som drevs på gas. Bilarna kunde vara framhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna. De här skåpbilarna var relativt bränsleeffektiva och deras motorer visade upp utmärkt vridmoment. Exempelvis 29CH 2.0 HDi versionen med en 4-cylinders turboladdad motor med Common Rail förbrukade 7.8 liter på landsväg per 100 km, 8.7 liter vid blandad körning samt 10.2 i stadsmiljö. Det maximala vridmomentet låg på 190 Nm som nåddes vid 1900 rpm. Detta gav en pålitlig start även med full last. Bilen kunde transportera upp till 1115 kg och hade en topphastighet på 130 km/h.
Utrustningsnivåer av Jumper I (244)
Citroën Jumper I (244) vans hade enbart den mest nödvändiga utrustningen. Dessutom var många system tillgängliga som tillval. Bilen erbjöd hydraulisk servostyrning, elektriska fönster, låsningsfria bromsar, elektriskt justerbara sidospeglar, ljudsystem, air-conditioner, airbag för förare och passagerare, immobilizer och antisladd system.