Tillbaka
Land
Tillbaka
Mina fordon
-
Reservdelar till din bil
SKODA Felicia II Hatchback (6U1) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Škoda Felicia II (6U1) bilarna är 5-dörrars halvkombis com producerades från 1998 till 2001. De var bästsäljare i Tjeckien och även populära i andra europeiska länder. Den främsta fördelen med de här bilarna var ett lågt pris, att de var lätta att underhålla, pålitlighet i monteringen och en rik utrustning. I vår onlinebutik kan du alltid köpa reservdelar för Škoda Felicia Felicia II (6U1). Många förbrukningsartiklar som bromsplattor, torkarblad, tändstift och oljefilter erbjuds till kampanjpriser.
Škoda Felicia II (6U1) specifikationer
Längden på bilen var 3883 mm, höjden 1415 mm samt bredden 1635 mm. Volymen på bagageutrymmet var 272-967 liter beroende på baksätets position. Bilen hade 5 säten. Markfrigången var 110 mm.
Den främre stötdämpningen var oberoende, den bakre - semi.oberoende. Skivbromsar var installerade på front axeln, trumbromsar på den bakre. Karossen var zink-täckt och hade ett bra rostskydd.
Huvudversioner
Omkring 10 versioner av Škoda Felicia II (1998–2001) producerades under tillverkningsperioden. De flesta av dem va bensin modeller, samtliga var framhjulsdrivna.
1.6 MT versionen var en av de mest kraftfulla. Den var utrustad med en 4-cylinder, 8-ventilers motor som hade multi-point insprutning och 75 hästkrafter. Dess vridmoment låg på 135 Nm. Bilen accelererade från 0 till 100 km/h på 12 sekunder och hade en topphastighet på 170 km/h. Samtidigt var bränsleförbrukningen 5.4 liter per 100 km på landsväg, 6.9 liter vid blandad körning samt 9.5 liter i stadsmiljö. lastkapaciteten var 485 kg.
Utrutstningsnivåer av Felicia II (6U1)
Ett par olika nivåer erbjöds av Škoda Felicia II halvkombis: LX, GLX, LXi, SLX och GLXi. Dessutom fanns en speciell utrustningslista för bilarna i begränsad utgåva som: Color Line, Magic och Magic 2, Sport Line med flera.
Bilarna i Sport Line utförande kunde vara röda eller svarta. I det första fallet säkerhetsbältet och dörrpanelerna också röda och sätenas klädsel var röda och grå, I det andra faller användes gul färg i interiören. Ratten och knoppen till växelspaken var läderklädda med röda eller vita stygn. Baksätet var utrustat med nackstöd. Torkarbladen hade en intermittent funktion. Utrustningen inkluderade immobilizer, digital takometer, centrallås med fjärrkontroll och larm samt servostyrning.