Seat Leon 1p1 reservdelar och tillbehör
Delar till Seat Leon 1p1
-
Typ 1.9 TDIår (Från-till): 07.2005 - 12.2010
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 77Effekt [hk] 105Cylinderkapacitet 1896Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TDI 16Vår (Från-till): 07.2005 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 103Effekt [hk] 140Cylinderkapacitet 1968Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TDIår (Från-till): 05.2006 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 125Effekt [hk] 170Cylinderkapacitet 1968Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 TDIår (Från-till): 02.2010 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 77Effekt [hk] 105Cylinderkapacitet 1598Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TDIår (Från-till): 10.2005 - 10.2010
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 103Effekt [hk] 140Cylinderkapacitet 1968Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.4 TSIår (Från-till): 11.2007 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 92Effekt [hk] 125Cylinderkapacitet 1390Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TFSIår (Från-till): 11.2006 - 05.2011
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 177Effekt [hk] 240Cylinderkapacitet 1984Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.2 TSIår (Från-till): 02.2010 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 77Effekt [hk] 105Cylinderkapacitet 1197Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TFSIår (Från-till): 05.2005 - 03.2009
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 147Effekt [hk] 200Cylinderkapacitet 1984Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 Cupra Rår (Från-till): 09.2009 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 195Effekt [hk] 265Cylinderkapacitet 1984Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 TSIår (Från-till): 06.2007 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 118Effekt [hk] 160Cylinderkapacitet 1798Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.4 16Vår (Från-till): 06.2006 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 63Effekt [hk] 86Cylinderkapacitet 1390Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 TDIår (Från-till): 06.2007 - 12.2010
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 66Effekt [hk] 90Cylinderkapacitet 1896Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 TDIår (Från-till): 11.2010 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 66Effekt [hk] 90Cylinderkapacitet 1598Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TFSIår (Från-till): 09.2005 - 05.2006
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 136Effekt [hk] 185Cylinderkapacitet 1984Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 FSIår (Från-till): 07.2005 - 05.2010
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 110Effekt [hk] 150Cylinderkapacitet 1984Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TFSIår (Från-till): 06.2009 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 155Effekt [hk] 211Cylinderkapacitet 1984Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 2.0 TDIår (Från-till): 07.2005 - 05.2010
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 100Effekt [hk] 136Cylinderkapacitet 1968Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 LPGår (Från-till): 12.2009 - 12.2012
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 75Effekt [hk] 102Cylinderkapacitet 1595Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp Bensin/motorgas (LPG)Bränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 MultiFuelår (Från-till): 07.2005 - 08.2013
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 75Effekt [hk] 102Cylinderkapacitet 1595Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp Bensin/etanolBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler SEAT LEON modeller:
Viktiga bildelar för Seat Leon 1p1
Seat Leon 1p1 reservdelskatalog
Mest populära däckstorlekar Seat Leon 1p1
Populära reservdelar till Seat Leon 1p1
De mest populära tillbehör till Seat Leon 1p1
SEAT Leon II Hatchback (1P1) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
SEAT Leon II (1P, 1P1) är en 5-dörrars hatchback som producerades mellan 2005 och 2012. Den debuterade vid Barcelona Motor Show och fick ett generellt erkännande. Den berömda italienska designern Walter de Silva designade bilen. Den utnämndes till ‘Car of the Year’ i Spanien, Skottland och Danmark år 2006 samt Grekland år 2007. Fordonet vann ett flertal andra priser, inklusive ‘Red Dot Award’ för design under 2006 och utsågs till ‘Best Compact Import Car’ i Tyskland av ‘Auto, Motor und Sport’ magasinet 2009. Att köpa (1P, 1P1) reservdelar för SEAT Leon II i vår online shop är billigt och smidigt. Vi erbjuder ett brett utbud av produkter med rimliga priser, service av hög kvalité och snabb leverans.
SEAT Leon II (1P, 1P1) tekniska specifikationer
SEAT Leon II (2005–2012) hatchbacks hade en längd på 4315 mm, bredd på 1768 mm samt höjd på 1458 mm. Det fanns gott om utrymme i bilen för förare plus fyra passagerare. Beroende på hur sätena var konfigurerade var utrymmet i bagagen på mellan 341-1166 liter. Markfrigången var på 160 mm.
Bägge stötdämparna var oberoende, den främre av MacPherson-typ, den bakre multi-link. Samtliga bromsar var skivbromsar.
Huvudversioner
Över 20 versioner av SEAT Leon II (1P, 1P1) släpptes under tillverkningstiden. Bortsett från diesel och bensin versionerna fanns det även dual-fuel versione. Samtliga bilar var framhjulsdrivna.
Diesel versionen 2.0 TDI MT var kraftfull, dynamisk och samtidigt bränsleeffektiv. Den var utrustad med en 4-cylinders, 16-ventilers motor på 140 hästkrafter. Det maximala vridmomentet var på 320 Nm och nåddes vid 1750 rpm tack vare en variabel-geometri turboladdare. Som ett resultat av detta tog det enbart 9.3 sekunder för bilen att komma upp i 100 km/h, och topphastigheten låg på 205 km/h. Samtidigt var bränsleförbrukningen på landsväg 4.7 liter per 100 km, 5.7 liter vid blandad körning samt 6.3 liter i stadsmiljö. Den maximala lastkapaciteten var på 595 kg. Bilen hade en 6-växlad växellåda.
SEAT Leon II (1P, 1P1) utrustningsnivåer
SEAT Leon II (1P, 1P1) bilarna var tillgängliga i följande utrustningsnivåer: Reference, Sport, Sport-up, Stylance, Cupra, Active Style, 25 Edition I, Businessline High, Dynamic Style, Streetstyle, Sportstyle, FR med flera.
Bilar i Sport-up trim nivån var utrustade med låsningsfria bromsar med bromskraftsfördelning, antisladd, differentiallås, airbags fram och på sidorna, airbag-gardiner fram och bak, däcktrycksövervakning, justerbart säte i höjdled med svankstöd, dual-one klimatanläggning och elektriska fönster fram och bak. Ett navigeringssystem och parkeringssensorer fanns tillgängligt för en extra kostnad.