Porsche 914 reservdelar och tillbehör
Delar till Porsche 914
-
Typ /6 2.0år (Från-till): 12.1969 - 12.1973
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 81Effekt [hk] 110Cylinderkapacitet 1991Cylindrar 6
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
Även för följande Porsche modeller:
Viktiga bildelar för Porsche 914
Porsche 914 reservdelskatalog
Populära reservdelar till Porsche 914
De mest populära tillbehör till Porsche 914
PORSCHE 914 Targa bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Porsche 914 bilarna är targas och producerades mellan 1969 och 1976 av det tyska bilföretaget Porsche AG. Bilarna kunde rymma två personer. Modellen vann priset “Import Car of the Year” som gavs ut av det amerikanska bilmagasinet Motor Trend år 1970. Den blev även Formula-1’s första säkerhetsbil vid Canadian Grand Prix år 1973. På reservdelar24.se kan du köpa bildelar för Porsche 914 till de mest fördelaktiga villkoren. Här hittar du ett brett utbud av högklassiga torkarblad, kupéfilter, tändstift samt andra komponenter. Med den enkla och användarvänliga katalogen i vår online shop kommer du kunna hitta alla nödvändiga produkter inom bara ett par minuter. Dessutom har vi regelbundna kampanjer som kommer hjälpa dig att spara pengar. Bli kund hos reservdelar24.se idag och gör fördelaktiga inköp online utan att ens behöva lämna ditt hem eller arbetsplats.
Porsche 914: specifikationer
Längden på bilen var 3985 mm och bredden var 1650 mm. Beroende på version kunde den vara antingen 1230 mm eller 1240 mm hög. Bägge axlarna på bilen var utrustade med ventilerade skivbromsar. De hade en unibody i stål. Den främre och bakre fjädringen var oberoende. Tillverkaren använde pop-up strålkastare vilket var relativt ovanligt vid den här tidpunkten.
Huvudversioner
Det fanns sex olika versioner av Porsche 914 Targa (1969–1976). Samtliga av dem hade bensinmotor och en mittmonterad motor layout.
1.7 MT versionen var väldigt populär. Den här bilen var utrustad med en 4-cylinder, 8-ventilers boxer motor med bränsleinsprutning. Motorn genererade 80 hästkrafter. Det maximala vridmomentet uppgick till 136 Nm som nåddes vid 2700 rpm. Bilen hade en 5-växlad manuell växellåda.Topphastigheten för fordonet låg på 186 km/h och den kom upp i 100 km/h på 13.3 sekunder.
914 utrustningsnivåer
Basnivån av bilen inkluderade armstöd och fotstöd för passagerare likväl som kofångare i gummi. De flesta fordon som exporterades hade säkerhetsbälten med bältessträckare, en bakre spoiler, element som skyddade vid sidokollisioner samt dekorativa detaljer i krom.