Peugeot 205 2 reservdelar och tillbehör
Delar till Peugeot 205 2
-
Typ 1.7 Dieselår (Från-till): 07.1987 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 44Effekt [hk] 60Cylinderkapacitet 1769Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 GTIår (Från-till): 10.1987 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 94Effekt [hk] 128Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 XDTår (Från-till): 08.1990 - 05.1997
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 58Effekt [hk] 79Cylinderkapacitet 1769Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 GTIår (Från-till): 10.1987 - 10.1994
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 88Effekt [hk] 120Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.3 Rallyeår (Från-till): 10.1987 - 10.1990
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 74Effekt [hk] 101Cylinderkapacitet 1294Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 GTIår (Från-till): 10.1987 - 12.1989
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 85Effekt [hk] 116Cylinderkapacitet 1580Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 TDår (Från-till): 01.1990 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 57Effekt [hk] 78Cylinderkapacitet 1769Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 Dieselår (Från-till): 10.1987 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 47Effekt [hk] 64Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 GTI Catår (Från-till): 10.1987 - 07.1994
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 75Effekt [hk] 102Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 Aut.år (Från-till): 05.1990 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 65Effekt [hk] 88Cylinderkapacitet 1580Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 Aut.år (Från-till): 10.1987 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 58Effekt [hk] 79Cylinderkapacitet 1580Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 Dieselår (Från-till): 08.1987 - 06.1994
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 51Effekt [hk] 69Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 GTIår (Från-till): 10.1987 - 05.1989
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 75Effekt [hk] 102Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 GTXår (Från-till): 01.1987 - 10.1991
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 69Effekt [hk] 94Cylinderkapacitet 1592Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.6 GTIår (Från-till): 10.1987 - 12.1989
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 76Effekt [hk] 103Cylinderkapacitet 1580Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.9 GTIår (Från-till): 08.1990 - 07.1992
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 96Effekt [hk] 131Cylinderkapacitet 1905Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.4 Catår (Från-till): 08.1987 - 09.1993
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 44Effekt [hk] 60Cylinderkapacitet 1360Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.1 XAår (Från-till): 07.1987 - 10.1988
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 40Effekt [hk] 54Cylinderkapacitet 1118Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 1.8 Dieselår (Från-till): 07.1987 - 09.1998
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 44Effekt [hk] 60Cylinderkapacitet 1769Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler PEUGEOT 205 modeller:
Även för följande Peugeot modeller:
Viktiga bildelar för Peugeot 205 2
Peugeot 205 2 reservdelskatalog
Mest populära däckstorlekar Peugeot 205 2
Populära reservdelar till Peugeot 205 2
De mest populära tillbehör till Peugeot 205 2
PEUGEOT 205 II Hatchback bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Peugeot 205 II (20A/C) bilarna är 3- och 5-dörrars halvkombi som var i produktion mellan år 1990 och 2000. Många förare uppskattade bilens kompakta storlek, stilrena design och manövrerbarhet. En del sport versioner vann rally-tävlingar vid ett flertal tillfällen, vilket hjälpte till att öka modellens popularitet. Letar du efter vart du kan köpa reservdelar för en Peugeot 205 II (20A/C)? fördelaktigt? Ta en titt i katalogen i vår online butik som innehåller ett brett utbud av reservdelar från välkända tillverkare som kan köpas till kampanjpriser.
Tekniska kännetecken för Peugeot 205 II (20A/C)
Peugeot 205 II (1990-2000) halvkombi var 3705 mm långa, 1376 mm höga samt 1572 mm breda. Bilen rymde föraren plus fyra passagerare. Bagageutrymmets volym varierade mellan 216 och 585 liter beroende på positionen för baksätet. En del sportversioner hade andra dimensioner: deras längd var 3705, höjd 1589 samt bredd 1350 mm.
Markfrigången låg på 120 mm. Både den främre och bakre fjädringen var oberoende. Bromssystemet var effektivt och fordonet var utrustat med skivbromsar fram samt trumbromsar bak.
Bilen var motståndskraftig mot rost då många av bilens delar var täckta med zink eller var tillverkade av plast.
Huvudversioner
Det fanns över 40 olika versioner av Peugeot 205 II (20A/C) halvkombi med såväl diesel som bensin-motorer. De flesta av dem var framhjulsdrivna bortsett från några rally-modeller.
GTi 1.9 var en av de mest dynamiska versionerna. Dess motor kunde generera ett vridmoment på 161 Nm och 120 hästkrafter vilket gav utmärkta egenskaper även vid låga varvtal. Tack vare detta kunde bilen accelerera till 100 km/h på bara 8 sekunder och har en topphastighet på 202 km/h. Tack vare bränsleinsprutningen var bränsleförbrukningen låg: 6 liter per 100 km på landsväg, 8 liter vid blandad körning samt 9 liter i stadsmiljö. Lastkapaciteten var på 420 kg. Bromsskivor var installerade på bägge axlarna.
Den 5-växlade manuella växellådan var designad för att växla snabbt och hade hög precision.
Utrustningsnivåer av 205 II (20A/C)
Det fanns ett stort utbud av utrustningsnivåer av bilen: XE, GR, GL, XT, Automatic, Generation, GT, Style, GE, GRD, GLD, XTD, Junior, GRDT, XR, DTurbo, Forever, XL, XRD, Sacre Numero, SR, XRDT, SRDT, XLD, GTI, XRA, XA, SRD, XAD, Multi, XS med flera. Dessutom producerades ett flertal olika limited series: Lacoste, Griffe, Roland Garros, Zenith, Gentry, Indiana, Diabolo, Open, Oceane, Dixie, Aztec, T-Shirt, Zest, New Look, Elegance, Ace, Color Line med flera.
Peugeot 205 II Gentry hade bekväma läderklädda sportstolar. Ratten och knoppen till växelspaken var också läderklädda. Elektriska uppvärmda sidospeglar var installerade på bilen, likväl som ett infrarött centrallås med fjärrkontroll, 14-tums aluminiumfälgar samt låsningsfria bromsar.