Peugeot 106 1 reservdelar och tillbehör
Delar till Peugeot 106 1
-
Typ 1.4 Le Mansår (Från-till): 09.1991 - 11.1994
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 69Effekt [hk] 94Cylinderkapacitet 1361Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp BensinBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ Electricår (Från-till): 08.1991 - 03.1996
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 20Effekt [hk] 27CylinderkapacitetCylindrar
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp ElektricitetBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler PEUGEOT 106 modeller:
Även för följande Peugeot modeller:
Viktiga bildelar för Peugeot 106 1
Peugeot 106 1 reservdelskatalog
Mest populära däckstorlekar Peugeot 106 1
Populära reservdelar till Peugeot 106 1
De mest populära tillbehör till Peugeot 106 1
PEUGEOT 106 I Hatchback bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Peugeot 106 I (1A, 1C) bilarna är små stads halvkombis som var i produktion mellan år 1991 och 1996. När modellen lanserades var det den minsta bilen som tillverkats av Peugeot. Från början fanns det bara en 3-dörrars modell, men senare släppte man även en 5-dörrars version. Vi erbjuder dig att köpa reservdelar för Peugeot 106 I (1A, 1C) i vår online-shop. Vår priser kommer vara en trevlig överraskning för dig. Det breda sortimentet från pålitliga tillverkare och långa garanti kommer få dig att känna dig säker på kvalitén av varje del.
Tekniska egenskaper för Peugeot 106 I (1A, 1C)
Halvkombin var 3564 mm lång, 1369 mm hög samt 1590 mm bred. Bagageutrymmets volym varierade mellan 215 till 564 liter beroende på hur man konfigurerade baksätet. Bägge stötdämparna var oberoende. Deras dämpande effekt gav en hög komfortnivå för såväl förare som passagerare. Upp till 5 personer fick plats i bilen.
Bromsskivor installerades fram och där bak installerades trumbromsar.
Huvudversioner
Totalt släpptes 14 versioner av Peugeot 106 (1A, 1C) (1991–1996) under produktionsperioden. Bensin och diesel fanns bland dessa. Samtliga versioner var framhjulsdrivna.
1.4 XSI var en av de mest kraftfulla, dynamiska och bränsleeffektiva versionerna. Den hade en 4-cylinders, 8-ventilers motor med 117 Nm vridmoment och kunde generera 95 hästkrafter. En kombination motronic injektion och tändsystem gav bilen utmärkta dynamiska egenskaper och en låg bränsleförbrukning. Bilen accelererade från 0 till 100 km/h på 10 sekunder och hade en topphastighet av 187 km/h. I genomsnitt förbrukade bilen 7.4 liter bränsle per 100 km. Lastkapaciteten för bilen nådde 455 kg. En 5-växlad manuell växellåda var installerad.
Utrustningsnivåer av 106 I (1A, 1C)
Det fanns en mängd olika utrustningsnivåer av Peugeot 106 I (1A, 1C) halvkombis: N, S, R eller T. A paketen var noterade i version namnet tillsammans med motortyp och annan information. Dessutom tillverkades versioner i limited series: Crystal, Chamonix, Husky, Dixie, Jeans, Kenwood, Jet, Kid, Long Beach, New Look, Midnight, Palm Beach, Roland Garros, Rallye, Zenith, Teddy med flera
S nivån hade utökade hjulhus, en takometer, en oljenivå-sensor och sportiga säten. Vindrutetorkarna kunde fungera i intermittent läge. Fönstrena var tonade. Ett centrallås med fjärrkontroll var installerat.