FIAT Ducato Skåpbil (250_, 290_) bildelar nätshop
Bildelar till Fiat Ducato 250
-
Typ 130 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 06.2011 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 96Effekt [hk] 131Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 120 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 07.2006 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 88Effekt [hk] 120Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 100 Multijet 2,2 Dår (Från-till): 07.2006 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 74Effekt [hk] 100Cylinderkapacitet 2198Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 160 Multijet 3,0 Dår (Från-till): 07.2006 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 116Effekt [hk] 158Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 180 Multijet 3,0 Dår (Från-till): 06.2011 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 130Effekt [hk] 177Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 115 Multijet 2,0 Dår (Från-till): 06.2011 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 85Effekt [hk] 116Cylinderkapacitet 1956Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 150 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 06.2011 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 109Effekt [hk] 148Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 150 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 12.2015 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 110Effekt [hk] 150Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 160 Multijet 3,0 Dår (Från-till): 07.2006 - 12.2011
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 115Effekt [hk] 156Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 180 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 12.2015 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 130Effekt [hk] 177Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 130 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 08.2006 - 12.2018
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 93Effekt [hk] 126Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 140 Natural Powerår (Från-till): 04.2009 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 100Effekt [hk] 136Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp CNGBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 130 Multijet 2,3 D 4x4år (Från-till): 06.2011 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 96Effekt [hk] 131Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 110 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 10.2011 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 83Effekt [hk] 113Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 110 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 05.2014 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 82Effekt [hk] 111Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 120 Multijet 2,3 D 4x4år (Från-till): 03.2010 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 88Effekt [hk] 120Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 150 Multijet 2,3 D 4x4år (Från-till): 04.2015 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 110Effekt [hk] 150Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 160 Multijet 3,0 D 4x4år (Från-till): 07.2006 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 116Effekt [hk] 158Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 150 Multijet 3,0 Dår (Från-till): 04.2010 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 107Effekt [hk] 146Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 140 Multijet 3,0 Dår (Från-till): 07.2006 - 07.2014
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 103Effekt [hk] 140Cylinderkapacitet 2999Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 120 Multijet 2,2 Dår (Från-till): 07.2021 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 88Effekt [hk] 120Cylinderkapacitet 2184Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 140 Multijet 2,2 Dår (Från-till): 07.2021 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 103Effekt [hk] 140Cylinderkapacitet 2184Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 140 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 05.2019 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 103Effekt [hk] 140Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 160 Multijet 2,2 Dår (Från-till): 07.2021 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 118Effekt [hk] 160Cylinderkapacitet 2184Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 160 Multijet 2,3 Dår (Från-till): 05.2019 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 118Effekt [hk] 160Cylinderkapacitet 2287Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ 180 Multijet 2,2 Dår (Från-till): 07.2021 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 132Effekt [hk] 179Cylinderkapacitet 2184Cylindrar 4
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp DieselBränslehantering ...Bromssystem ...
-
Typ E-Ducato (250DPE)år (Från-till): 12.2020 - ...
-
KarossTyp av dragkrok
-
Effekt [kW] 90Effekt [hk] 122CylinderkapacitetCylindrar
-
Antal ventiler per förbränningskammareTyp av motorVäxellåda ---
-
Bränsletyp ElektricitetBränslehantering ...Bromssystem ...
Bildelar till fler FIAT DUCATO modeller:
Viktiga bildelar för Fiat Ducato 250
Fiat Ducato 250 reservdelskatalog
Populära varor för FIAT Ducato Skåpbil (250_, 290_)
FIAT Ducato III Skåpbil (250, 290) bilar: tekniska specifikationer, versioner och utföranden
Fiat Ducato III 250 bilarna är den tredje generationen av 2-sits skåpbilar som varit i produktion sedan 2006. I jämförelse med sina föregångare har bilens bruttovikt ökat, och även deras lastkapacitet. Det finns flera olika versioner av längder och höjder som erbjuds till kunderna. Letar du efter ett ställe där du kan köpa reservdelar för Fiat Ducato III 250 och göra ett bra köp? Lägg din order i vår online shop. Vi har överkomliga priser på alla produkter och ger dig även möjligheten till fri leverans.
Tekniska specifikationer för Fiat Ducato III 250
Fiat Ducato 250 (2006 – idag) skåpbilen finns tillgängliga i 4 olika längder på hjulbas: 3,000 mm, 3,450 mm, 3,800 mm samt 4,035 mm. Längderna på fordonen variera på mellan 4,963 mm och 6,363 mm, höjden mellan 2,254-2,779 mm och bredden mellan 2,050-2,100 mm. Lastutrymmets volym beror även den på vilken storlek på fordon man valt, men kan vara på mellan 8–17 m3. Markfrigången är 155 mm.
Fordonets främre stötdämpare är oberoende. Den bakre är beroende med bladfjäder. Bägge är förstärkta för att klara av daglig användning: de kännetecknas också av en relativt hög styvhet vilket förbättrar fordonets styrbarhet.
Tack vare den kraftigt lutade motorhuven och strömlinjeformade designen är motståndskoefficient 0.31. Kofångaren består av 3 delar vilket gör det möjligt att ersätta och reparera den på ett enkelt och billigt sätt vid en eventuell skada. Vindrutan är atermisk. Den reflekterar infraröda strålar och hindrar att luften i bilen värms upp allt för mycket, speciellt vid soligt väder.
Bakdörrens vingar kan öppnas till 270°, vilket gör det lättare att lasta och tömma även vid begränsat omgivande utrymme.
Huvudversioner
Fram till idag har omkring 15 versioner av Fiat Ducato 250 tillverkats. De flesta av dem är diesel versioner med framhjulsdrift. Men det finns även bensin versioner och AWD modeller.
130 MultiJet 2.3 D tillhör en av de mest efterfrågade versionerna. Den är utrustad med en 4-cylinders, 16-ventilers motor med multi-injektion och turboladdare med kylning. Motorn kan utveckla 130 hästkrafter och 320 Nm av vridmoment. Bränslefiltret är utrustas med elektrisk uppvärmning som hindrar bränslet från gelning och garanterar pålitlig start även vid förhållande som är riktigt kalla. Maxhastigheten är begränsad till 147 km/h. Genomsnittsförbrukningen ligger på lite drygt 5 liter på 100 km.
Ducato III 250 utrustningsnivåer
Fiat Ducato III 250 skåpbilar har en förhållandevis omfattande utrustning för bilar i sin klass. De kan vara utrustade med låsningsfria bromsar med en elektronisk bromskrafts-fördelning, elektrisk stabilitetskontroll med begränsning mot att välta sant motlutsassistans. Det finns även en väldigt intressant och användbar teknologi: LAC (Load Adaptive Control). Den definierar automatiskt lastens vikt och dess placering i lastutrymmet, och ställer därefter in de mest effektiva parametrarna för alla relaterade system.